previous arrow
next arrow
Slider

Blisko 10 tysięcy kilometrów pokonanych w walce ze skutkami pandemii COVID-19

 

 

 

 

 

Przez ponad dwa tygodnie uczestnicy wyzwania Citi Handlowy COVID-19 Relief Challenge biegali i jeździli na rowerze, by wesprzeć walkę ze skutkami pandemii koronawirusa. W sumie uczestnicy pokonali blisko 10 tysięcy kilometrów. Każdy z zawodników bezpłatnej rywalizacji mógł również wpłacić pieniądze na zakup sprzętu do szybkiej diagnozy COVID-19 w ramach akcji #CisiBohaterowie.


Uczestnicy wyzwania Citi Handlowy COVID-19 Relief Challenge udowodnili, że rywalizacja i emocje, których dostarczają nam sportowe zmagania, są równie ważne, jak poczucie wspólnoty i cel, który nas łączy w tych burzliwych czasach. Podjęliśmy razem sportowe wyzwanie, by wesprzeć walkę ze skutkami pandemii koronawirusa. Świadomość, że wszyscy jesteśmy w tym razem, oraz wspólne działanie przybliżają nas do chwili, w której będziemy mogli bezpiecznie wrócić do „nowej normalności” i w pełni czerpać z korzyści, jakie daje nam sport – powiedział Maciej Kropidłowski, wiceprezes zarządu Citi Handlowy.

Akcję Citi Handlowy COVID-19 Relief Challenge rozpoczął wirtualny wyścig kolarski. W niedzielę, 14 czerwca, zawodnicy ścigali się po pierwszej polskiej trasie udostępnionej im w technologii Augmented Reality, a dobrze znanej z warszawskich zawodów triathlonowych 5150 Warsaw, które miały odbyć się tego dnia, ale musiały zostać odwołane z uwagi na pandemię koronawirusa. Najszybsi po dwóch rundach rywalizacji okazali się Michał Zieliński i Paulina Kotfica.

To był krótki, ale ciężki wyścig – powiedziała na mecie Paulina Kotfica. – Pomogło to, że razem z Konradem Tomasiakiem i Olą Jędrzejewską jechaliśmy obok siebie, więc nakręcaliśmy się wzajemnie. Zaparował nam cały salon. W ostatnich tygodniach spędziłam sporo czasu na strychu, jeżdżąc na trenażerze, więc można powiedzieć, że byłam przygotowana do tej rywalizacji – podsumowała zawodniczka GVT BMC 3SOFT Triathlon Team.

Uczestnicy niedzielnego wyścigu pokonali w sumie ponad 1260 km. Przez kolejne ponad dwa tygodnie wszyscy chętni mogli bezpłatnie dołączyć do wyzwania, nawiązującego do olimpijskiego dystansu zawodów 5150 Warsaw. Uczestnicy mieli do pokonania dystans 40 kilometrów na rowerze lub do przebiegnięcia dowolną trasę o długości 10 kilometrów. Z wyzwaniem zdecydowało się zmierzyć 175 kolarzy oraz 169 biegaczy. W sumie pokonali prawie 8700 km. W całym wyzwaniu Citi Handlowy COVID-19 Relief Challenge, trwającym od 14 do 30 czerwca, sportowcy pokonali zatem blisko 10 tysięcy kilometrów na rzecz walki ze skutkami pandemii koronawirusa.

Dzięki współpracy z Citi Handlowy udział w wyzwaniu był bezpłatny, ale każdy zawodnik mógł dobrowolnie dołożyć swoją „cegiełkę” na walkę z pandemią COVID-19. W trakcie rejestracji zawodnicy mogli przekazać dowolną kwotę pieniędzy na rzecz akcji #CisiBohaterowie, prowadzonej przez Fundację Citi Handlowy na rzecz służb medycznych, w której Citi Handlowy podwaja każdą wpłaconą złotówkę. Do tej pory wolontariusze Citi przygotowali i dostarczyli w ramach tej inicjatywy ponad 8300 pełnowartościowych posiłków dla ratowników medycznych z Warszawy i Olsztyna, a kolejnym celem akcji jest zbiórka środków na zakup nowoczesnego sprzętu do szybszej i bezpieczniejszej diagnostyki osób zakażonych koronawirusem dla Fundacji Wsparcia Ratownictwa RK. Taki sprzęt sprawi, że ratownicy będą mogli szybciej kwalifikować pacjentów z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-COV-2 do testów, a także badać osoby, które trafiają pod ich opiekę z powodów niezwiązanych bezpośrednio z zakażeniem koronawirusem – np. w wyniku wypadku lub nagłej choroby.
Citi w Polsce od samego początku mocno angażuje się w działania na rzecz walki ze skutkami pandemii koronawirusa. Zaczęliśmy od dostarczania ciepłych posiłków dla ratowników medycznych, by wyrazić nasze wsparcie i solidarność z tymi, którzy stoją na pierwszej linii frontu w tej wymagającej walce. Cisi Bohaterowie, jak nazywamy pracowników służby zdrowia, codziennie mierzą się z wyzwaniami stawianymi przez COVID-19. W trosce o nasze bezpieczeństwo często narażają zdrowie swoje i swoich bliskich. Dlatego nasza pomoc jest taka istotna. Na działania przeciwdziałające skutkom pandemii przeznaczyliśmy w sumie już ponad czterysta tysięcy złotych – powiedziała Dorota Szostek-Rustecka, prezes Fundacji Citi Handlowy.

Zbiórka prowadzona jest równolegle na platformie crowdfundingowej Planet Heroes. Darowizny można też wpłacać bezpośrednio na konto Fundacji: 92 1030 1016 0000 0000 0380 6000 (tytuł przelewu: Darowizna Cisi Bohaterowie).

 

O banku Citi Handlowy:
Bank Handlowy w Warszawie SA to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 6,2 tys. klientów korporacyjnych i ok. 687 tys. klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 26 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w ponad 100 krajach.

Kontakt: Łukasz Maleszewski PR Manager, Sport Evolution Mobile: +48 791 468 288 Email: lukasz.maleszewski@sportevolution.pl
Piotr Jakóbik
Marketing Director
Mobile: +48 511 291 080
Email: piotr@sportevolution.pl

Languages »