previous arrow
next arrow
Slider

Strategiczne kroki w Maratonie Warszawskim. Najważniejszy polski maraton ze wsparciem dwóch sponsorów tytularnych.

Najważniejszy bieg maratoński w Polsce, organizowany nieprzerwanie od 1979 roku, zyskał nowego partnera. Fundacja „Maraton Warszawski” podpisała umowy z wieloletnim sponsorem tytularnym, firmą PZU oraz PKN ORLEN. 42. PZU ORLEN Maraton Warszawski odbędzie się w dniach 26 i 27 września tego roku.

Tegoroczna edycja maratonu w stolicy Polski, w związku z sytuacją epidemiczną, będzie miała szczególny charakter. Znaczące ograniczenie liczby uczestników, podział stawki biegaczy na cztery tury czy trasa usytuowana na 5-kilometrowej pętli – to tylko najważniejsze zmiany w stosunku do poprzednich edycji.

Równie ważną zmianą, ogłoszoną podczas spotkania prasowego w siedzibie Polskiego Komitetu Olimpijskiego, jest pojawienie się dwóch sponsorów strategicznych imprezy – firm PZU oraz PKN ORLEN. Obie słyną z promocji i wspierania polskiego sportu i kultury fizycznej, co w połączeniu z długofalowymi planami rozwoju Maratonu Warszawskiego zapowiada początek nowego rozdziału w historii polskiego biegania.

W tych szczególnych czasach nadzwyczaj doceniamy partnerstwo naszych sponsorów. PZU, z którym wytyczamy wspólnie szlaki dla wszystkich entuzjastów biegania już ósmy rok z rzędu, stanowi dla nas siłę napędową także i w tych bezprecedensowych czasach, w których aspekt prewencyjny jest szczególnie istotny.
Z równie wielką radością pragnę powitać nowego sponsora tytularnego, PKN ORLEN, z którym po raz pierwszy będziemy wspólnie promować ideę biegania i sportu na najwyższym poziomie. Pomimo trudnego czasu i niesprzyjających okoliczności wierzę, że wspólnymi siłami, będziemy kultywować tradycję niezłomności Maratonu Warszawskiego nie tylko w tym, ale i w kolejnych latachpowiedział Dyrektor 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego Marek Tronina.

PZU, jako sponsor tytularny, angażuje się w organizację biegu nieprzerwanie od ośmiu lat. W tym czasie wspólnie z Fundacją „Maraton Warszawski” udało się nam stworzyć jedną z najważniejszych imprez biegowych w Polsce, która cieszy się ogromną popularnością wśród biegaczy i kibiców. W tym roku, oprócz biegu ulicznego, zorganizowany będzie także bieg wirtualny. Mamy nadzieję, że dzięki temu w ostatni weekend września rozruszamy nie tylko Warszawę, ale i całą Polskępowiedział Marcin Stefaniak, p.o. dyrektora Biura Komunikacji Korporacyjnej PZU.

Jak podkreśla Joanna Gorczyca, dyrektor Biura Prewencji i CSR PZU, ubezpieczyciel od lat wspiera Polaków w kształtowaniu dobrych i zdrowych nawyków. – Sport to najlepsza inwestycja w zdrowie i jakość życia. Ubezpieczając życie, zdrowie i majątek milionów Polaków, zachęcamy do tego, aby każdego dnia dbali o swoją kondycję fizyczną. Jestem przekonana, że tegoroczna edycja, mimo pandemii, także będzie niezapomnianym, a przede wszystkim bezpiecznym, wydarzeniem dla biegaczy i ich bliskich – powiedziała Joanna Gorczyca.

PKN ORLEN od lat aktywnie angażuje się w sponsoring sportowy. Poprzez sponsoring sportowy wzmacniamy wizerunek firmy, budujemy relacje z naszymi klientami i związek z marką ORLEN. Równie istotne są dla nas wspieranie działań mających na celu sportową edukację najmłodszych, promowanie aktywności fizycznej i zdrowego trybu życia. PZU ORLEN Maraton Warszawski to jedno z takich wydarzeń. Cieszymy się, że jesteśmy jego częściąpowiedział Grzegorz Bałkowiec, zastępca Dyrektora w Biurze Marketingu Sportowego, Sponsoringu i Eventów w PKN ORLEN.

Bieganie w nowej rzeczywistości

42. PZU ORLEN Maraton Warszawski odbędzie się z zachowaniem najwyższych standardów sanitarnych. Pod tym względem będzie to impreza niepodobna do wszystkich, ale też gwarantująca uczestnikom maksymalne bezpieczeństwo, zapewnił podczas konferencji prasowej Prezes Fundacji „Maraton Warszawski” – Marek Tronina: We współpracy z Komisją Medyczną powołaną przez Związek Organizatorów Sportu Masowego i w zgodzie z wytycznymi Światowej Organizacji Zdrowia „przeformatowaliśmy” zawody na potrzeby świata pandemii. Zlikwidowaliśmy stacjonarne biuro zawodów, zawodnicy wystartują w czterech osobnych turach po 250 osób, a do strefy imprezy będą mogli wejść wyłącznie uczestnicy bieżącej tury oraz ograniczona do kilkudziesięciu osób obsługa. Woda i odżywki w punktach odżywczych, a także medale za ukończenie biegu, będą samodzielnie pobierane przez biegaczy w zamkniętych opakowaniach. Na trasie biegu zabraknie też trybun oraz specjalnych stref kibicowania.

(c) Wszelkie prawa zastrze¿one,
fot: www.sportografia.pl; www.aktywer.pl;
www.pzumaratonwarszawski.com

 

Bieg Stacjonarny i zmagania wirtualne

Jak poinformowali organizatorzy, zapisy na tegoroczny bieg stacjonarny, w którym ze względów bezpieczeństwa wystartuje ograniczona liczba 1000 biegaczy, zostały już zamknięte. Areną główną stacjonarnego 42. PZU ORLEN Maratonu Warszawskiego będzie Plac Teatralny. To tam zlokalizowany zostanie start i meta, zaś 5-kilometrowa pętla, na której uczestnicy dystans maratonu – 42,195 km – przebiegać będzie między innymi najbardziej reprezentacyjną arterią Warszawy – Traktem Królewskim, ulicami Miodową, Bonifraterską oraz przez Plac Zwycięstwa i Plac Krasińskich.

Dla tych, dla których zabrakło miejsca na liście startowej, przygotowana została możliwość udziału w biegu wirtualnym, który umożliwia udział w imprezie z każdego miejsca na świecie. Bieg wirtualny będzie również doskonałą okazją do sprawdzenia swoich sił dla mniej doświadczonych biegaczy, ponieważ do wyboru, oprócz dystansu maratońskiego, będzie także półmaraton oraz trasy o długości 10 i 5 kilometrów. Jak co roku od lat bardzo ważnym elementem biegu będzie akcja #BiegamDobrze. W jej ramach biegacze tworzą wirtualne zbiórki, na których zbierają pieniądze na wybrany cel, zasilając jedną z partnerskich organizacji charytatywnych. Tylko podczas poprzedniej edycji w ramach tej inicjatywy zebrano 1,5 miliona złotych na rzecz działań organizacji dobroczynnych. Organizatorzy wierzą, że tegoroczna impreza będzie zapamiętana nie tylko ze względu na to, w jak bezprecedensowym czasie się odbyła, ale też ze względu na ilość dobra, jaką uda się wspólnie wybiegać.

(c) Wszelkie prawa zastrze¿one,
fot: www.sportografia.pl; www.aktywer.pl;
www.pzumaratonwarszawski.com

 

Maraton Warszawski nieprzerwanie od 42 lat

Maraton Warszawski odbywa się nieprzerwanie od roku 1979 i jako jedna z nielicznych imprez masowych w kraju szczyci się tradycją nieprzerwanej organizacji przez kolejnych 41 lat. O jego wyjątkowości świadczy fakt, że odbywał się on nawet w okresie stanu wojennego. Dla Fundacji „Maraton Warszawski” zachowanie ciągłości organizacyjnej jest takim samym priorytetem jak zapewnienie wszystkim uczestnikom imprezy maksimum bezpieczeństwa.

Fundacja „Maraton Warszawski” została założona w 2002 roku. Jej główną misją jest popularyzacja biegania
w Polsce, wsparcie zarówno profesjonalnych zawodników jak i biegaczy-amatorów, a także poprawa standardów organizacyjnych imprez biegowych. Fundacja organizuje między innymi: Maraton Warszawski, Półmaraton Warszawski, Ekiden oraz cykl imprez biegowych „Puchar Maratonu Warszawskiego”.

Kontakt dla mediów:
Fundacja „Maraton Warszawski”
Magda Skrocka-Kołodziejska
+48 510 281 438
magda.skrocka@maratonwarszawski.com

Partner of Promotion
Jarosław Zakrzewski
+ 48 22 858 74 58 wew. 68
j.zakrzewski@partnersi.com.pl

Languages »